2017年4月22日土曜日

Lesson Report Phonics April 21st

Hello class!
This is Towako from MEL School.
It's Saturday, April 21st, 2017.

It's cloudy today.
How are you doing?

昨日のレッスンでは食べ物のことばを復習しました。
a がつくと「1つ」 s がつくと「2つ以上」のことを表しますね!
そして英語には数えられない言葉もあることを学習しました。
日本語とはルールが違うところがたくさんありますね!

What animal do you like?
動物あてクイズもどんどん正解できました。
Great!

This is Phonics-1ではJingleを練習しました。
きれいな発音で歌えるようにしていきましょう!
イニシャルもかっこよくデザインできましたね!


Lesson Review

1. Greeting
How are you?  I’m happy/great/tired …

2. Vocabulary practice: foods and animals

3. This is Phonics-1
Unit 1 The Alphabet
page 6 Reading
Unit 2 Phonics Alphabet
pages 8-9 Listening and Speaking




Have a good weekend!
See you next week!

Towako








0 件のコメント:

コメントを投稿