2017年5月20日土曜日

Lesson Report Phonics May 19th

Hello class!
This is Towako from MEL School.
It's Saturday, May 20, 2017.

It's sunny and beautiful today.
How are you doing?

きのうのレッスンではPhonics AlphabetのBingo gameをしました。
一筆たしてアルファベットの大文字を完成させるのはなかなか大変でしたね。
Alphabet Plus! のjingleも歌いました。
次回は練習してスピードに乗って歌えるようにしていきましょうね。

Picture DictionaryではSpell apple! と言われたらスペリングを言いながら書く練習をしました。
長い単語も頑張って書けましたね!


Lesson Review
1. Greeting 
How are you?  I’m happy/great/tired …

2. Vocabulary  Picture Dictionary
Topic 1 The alphabet
Dialog 1 Spell apple!

3. This is Phonics-1 
Unit 2 Phonics Alphabet
page 11   Play Bingo with the lower case
Complete the capitals with one more line
pages 12-13  Phonics alphabet plus jingle


Have a good weekend!
See you on Friday!

Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿