2017年6月17日土曜日

Lesson Report Phonics June 16th

Hello class!
This is Towako from MEL School.
It's Saturday, June 17, 2017.
It's sunny and beautiful today.
How are you doing?

きのうのレッスンでHow many apples? やNumber gameをしました。
みんな上手に英語で質問したり答えたりできるようになってきましたね!
Great job!
歌も上手に歌えるようになりましたね!

Phonicsは子音の発音の力だめしをしました。
みんな単語のスペリングを上手に予想できました。
Wonderful!


Lesson Review
1. Greeting 
How are you?  I’m happy/great/tired …

Topic 2  Numbers
Practice the numbers and words
Memory game  How many bananas?
Practice the song

3. This is Phonics-1 
Unit 2 Phonics Alphabet
Review : Phonics Alphabet Plus  pp. 12-13
Unit 3  Consonants
page 17 Writing  Step 1 and 2
Activity: What’s this?  It’s …

page 18  Check it! Listening and writing
Play Bingo and Bongo with the words from pages 17-18

Have a great weekend!See you next week!

Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿