2017年6月3日土曜日

Lesson Report Phonics June 2nd

Hello class!
This is Towako from MEL School.
It's Saturday, June 3, 2017.

It's sunny and beautiful today.
How are you doing?

きのうのレッスンではPhonics Alphabet の色の秘密をみんなで考えました。
GreenのLetterはのどに手をあてて発音すると手に振動が伝わりますね。
Yellow letters は息だけで出す音でした。
みんな上手に発音できました。Great job!

Picture DictionaryではNumbersの学習に入りました。
fishはたくさんでもfishでしたね。Wow!
英語のいろいろな知識も覚えていきましょう。


Lesson Review
1. Greeting 
How are you?  I’m happy/great/tired …

2. Vocabulary  Picture Dictionary
Topic 2  Numbers
Practice the numbers and words
Play Bongo with numbers

3. This is Phonics-1 
Unit 2 Phonics Alphabet
pages 8-9 Phonics alphabet jingle
Unit 3 Consonants
Practice the sounds of the consonants
Writing practice  the alphabet The capital letter and small letters
Have a good weekend!
See you next week!

Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿