2019年8月31日土曜日

Lesson Report Phonics-2 August 30th

Hello Class! This is Kumiko from MEL School.     
It's Saturday, August 31, 2019.  
It is hot today! 

先生の質問:What did you do today? 
答え:Today I went to .... (Today  I went to school .  I went to the library.  I went shopping. I went swimming. )  
様々な答えがでました!このフレーズは来週も聞きます!

Picture Dictionary Topic 18  Summer at the Beachの単語をリピートし、Chantを歌いました。
もう夏は終わますね。来週からはSeptember!
Toy Story  のビデオの後半を鑑賞しました。最後までドキドキしましたね。
It was a good story!  Buzz, Woody, Andy の一人を紹介文を作りました。
先ずは自分の自己紹介からでしたね。
My name is ---.  I am from Mitaka.  I am 8 years old.  I like soccer.  This is Buzz.  He is from space.  He likes flying. 
Phonics 2の生徒はとても上手に発表できました!

<Lesson  Review>
Picture Dictionary Topic 18 (3) Summer at the Beach  
Watch Toy Story DVD  

See you next week!
Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿