2019年8月15日木曜日

Lesson Report Primary August 15th

Hello class! This is Towako from MEL School.
It's Thursday, August 15, 2019.
It's stormy today.

夏休み最初のレッスンでは宿題の確認をしました。
8月末のテストに向けて練習した文をしっかり言えて書けるようにしましょう。
レッスンでは8月号1週間分の復習しました。
日本語をみて英語の会話が言えましたね。Great!

スピーチコンテストの評価についてお話ししました。
1. はっきり大きな声で聞いている人に伝えることができているか
(聞いている人の顔をみる、身振り手振りなどを入れる)
2. 英語らしい発音で聴きやすい速さで話せているか
3. その場所が好きな理由がうまく伝わる内容か

以上を意識して最終のノートづくりを始めました。
頑張りましょう!

<Lesson Review>
Picture Dictionary
Unit 21  Months and Seasons
Check the word list. => Practice the pronunciation.
Song: Four Seasons Song 

Kiso-eigo August issue
Lessons 11-14
Talk about the picture. 
=> Read the text aloud.
=> Role-play
=> Practice the conversations looking at Japanese translation.


Presentation practice
Making speech notes.

Try your best!
See you next week!

Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿