2020年1月18日土曜日

Lesson Report Starter January 17th

Hello Class! This is Kumiko from MEL School.   
It's Saturday, January 18, 2020.  It is wet and rainy today! 

Picture Dictionary Topic 7 (2) Our Busy Town ではCD を聞いて単語をリピートし、単語の意味を確認し、chantを歌いました。
I want to buy a book.  Where do I go? I want to buy soy sauce.  Where do I go? 等の QとA を練習しました。Chantに出てくるnear に注目しました。
The supermarket is near the library.  Mitaka is near Kichijoji. 等 near は近いという意味を持ちます。お出かけした時に使ってみましょう!

Let's go! Student BookではLesson 27 P58, 59  The Alphabet を学習しました。 
アルファベットの復習をし、クイズ形式でアルファベットをノートに書きました。

Let’s go! Workbook P56, 57 小文字と大文字の復習をしました。 
お別れする前にテキストの絵を見て簡単な文作りをしました。
Good work everyone!

<Lesson  Review>                       
Picture Dictionary Unit 7  Our Busy Town  (2)
Listen to the CD, repeat, sing chant.

Let's Go student book The Alphabet  P58, 59 
Workbook P56, 57


Have a fun weekend. 
See you next week.

 Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿