2017年2月11日土曜日

Lesson Report Primary-1 February 10th

Hello class! This is Kumiko from MEL School.
I'ts Saturday February 11th.  
It's sunny but cold today.   

This is Phonics 2  Unit 4 Murmuring Vowels3)を学習しました。
P53に出てきた単語のchantをリズムよく唄い、P54, 57jingleに出てきた単語の発音に注意しながら練習しました。
P58の単語をペアで練習し、かっこよく発表しました。Good work everyone! 

Up and Away reader 2B The Elephant Driver P1-5 の音読練習をし、内容のクイズをしました。 P6-9を音読練習し、内容の確認をしました。レッスン中にわからなかったところを質問してくれた生徒がいました!Thank you! 先生は質問を受けるのが嬉しいです
いつでも聞いてください!

Picture Dictionary  Topic 13 Evening in the Living Roomの単語のリピートをしChant を唄いました。On, in front of, next to, behindを使って絵を見ながら文作りをしました。 Good job!

Lesson Review
This is Phonics 2,  Practice P53,54,57.  Pair work on P 58  Practice and present with good pronunciation and rhythm

Up and Away reader 2B  The Elephant Driver
Listen and repeat P 1-5.  Review content.  Q and A on content
Listen and practice P 6-9   Understand content.  

Picture Dictionary  Topic 13 Evening in the Living Room(2)  Repeat words, Sing the chant . Use on, in front of, next to, behind  Look at picture and make sentences.

Spring is right around the corner!  
See you!

Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿