2018年10月13日土曜日

Lesson Report Primary October 12th

Hello Class! This is Kumiko from MEL School.  
It's Saturday, October 13, 2018.  
It's chilly today!
Picture Dictionary Unit 29 (3)Dinner at a Restaurantの単語をCDで確認し、リピートしました。
BINGO対決をしました。Restaurantのスペルは覚えましたか?
KISO EIGO  10 月号 Lesson 108, 109を学習しました。
ぞれぞれのレッスンの対話を学習し、words and phrases をリピートしました。
前回はHow many ...?の文を学習しました。
今回はHow much ...?の文を学習しました。
数が特定できない物:flour, water, honey, sugar等を数える時にmuchを使います。
Night zoo keeperでは引き続きお友達紹介文を発表しました。コメントを書きました。Good work!
Edomodoに以下の文を書きました
I want to eat .... I want a can of juice, too. I want some ... juice.  
Please pour it in a ... and add four ice cubes.
Picture dictionary も参考にして穴埋めして書きましょう。

<Lesson  Review>
Picture Dictionary Unit 30(3)Listen to the CD, repeat, sing the chant.  
Play BINGO
KISO EIGO  Lessons 108, 109                      
Night Zoo Keeper   My Best Friend is ...  
Present and write comments for 2 classmates
Edmodo  Write sentences.

See you!
Kumiko
x

0 件のコメント:

コメントを投稿