2019年7月4日木曜日

Lesson Report Primary July 4th

Hello class! This is Towako from MEL School.
It's Thursday, July 4, 2019.
It's rainy and cloudy today.

Picture Dictionary ではTopic 14 Storytime in the Bedroom の学習を開始しました。
pillow, alarm clockなど l のつく言葉がたくさんありました。
l と r の発音の違いに注意して練習しましたね!

基礎英語は7月号の学習に入りました。
色々な場面が出てきましたね!
数字の言い方、first, secondなどの序数の書き方も確認しました。
fifth, ninth は要注意でしたね!

スピーチコンテストの準備では前回までの内容を確認しました。
次回は発表の練習をするので出来るだけ覚えてきましょう。

<Lesson Review>
Picture Dictionary
Unit 13  Evening in the Bedroom #1
Check the word list. => Practice the pronunciation.
Song: the Sleepyhead Song
Pronunciation Practice: l and r 

Kiso-eigo July issue
Lessons 61 to 63
Talk about the picture. => Listen and answer the questions
=> Read the text aloud.
=> Role-play

Practice: Ordinal Numbers

Preparation for the Speech Contest
Revise the draft

Have a great weekend!
See you next week!

Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿