2019年7月6日土曜日

Lesson Report Starter July 5th

Hello Class! This is Kumiko from MEL School.     
It's Saturday, July 6, 2019.  
It is rainy today! 

Picture Dictionary Topic 2 (5) Numbers を学習しました。
今回も1〜20の数字をCDで聞き、リピートをし、11−20の数字と単語に集中しました。
ボードに英文字で単語を書いてその数字をあてるクイズをしました。
なかなか難しかったようです!でも、逆はバッチリでした!
Let's go! Student BookではLesson 7 Gg子音に入りました。
G,g Gail, girl, gorilla, gameを覚えました。 
P19ではLet's count! で絵を見ながら数を数えました。
girlは少し言いずらいですが練習をしておきましょう!     
Let's go! Workbook P16, 17の問題を解きました。
宿題:P16, 17を完成させてください!

712日のレッスンはお休みです。次回のレッスンは7月19日です!!

<Lesson  Review>
Picture Dictionary Unit 2 Numbers (5)
Listen to the CD, repeat, sing the chant. 
Read number together 1-20 
Read nouns  Review plural words  
Read with good pronunciation  
Write numbers on board and guess

Let's Go student book 
Workbook 
Lesson 7  Gg  Do P16,17  WB

Have a nice week!  
See you on July 19.

Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿