2018年9月5日水曜日

Lesson Report Primary September 4th

Hello class! This is Towako from MEL School.
How are you today?
It's Wednesday, September 5, 2018.
It is windy today!

昨日はTyphoonでときどき風が強くなったり雨が降ったりしましたね。
みんなちゃんとお家に着きましたか?

お休みの人もいたので今回の発表は次回に持ち越しです。
発表の3人はしっかり練習しておきましょう!

Picture Dictionaryでは新しいTopicに入りました。
みんなよく知っている単語が多かったですね。スペースの入る言葉に注意しましょう。

基礎英語では運動会の話題でした。
12ヶ月の言い方を確認してBingoをしました!

<Lesson Review>
Picture Dictionary
Unit 28  Birthday Party (1)
Practice the words 
Sing the chant
Activity: Write the words in the notebook

Kiso-eigo September issue
Lesson 81

Lesson 81 (p. 14)
Listen to the CD. => Practice words and phrases. => Quiz each other
Practice the conversation in class.
Practice: Read and memorize the twelve months of the year
=> Play Bingo

Edmodo
Write a message to teacher

My birthday is in …

Have a great week!
See you on Friday, everyone!

Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿