2019年2月2日土曜日

Lesson Report Primary February 1st

Hello Class! This is Kumiko from MEL School.  
It's Saturday, February 1, 2019.  It is a sunny winter day!
Picture Dictionary Unit 38(1)The Schoolyardの単語をCDで確認し、リピートしました。新しい単語をノートに書きました。   
ノートに書く時に丁寧に書く事を心がけましょう。
必要のないところにスペースを開けると になってしまうことがほとんどです。
気を付けましょう!
KISO EIGO  1月号 Lesson 178, 179を学習しました。 
それぞれのレッスンのロールプレイングをし、words and phrases を確認しました。  
How long ...?の文や When is ...?  When was ...? の文を作りました。 
Three times a week, five days a month, thirty books a year 等 数字をあらわす言い方も学習しました。
Night zookeeperでは引き続き My favorite things to do.の発表をし、クラスメートにフィードバックを送りました。 
初めて書く仲間にhelpful hints を提案しました。 
Thank you, everyone!
先生にメッセージをEdmodoに書きましょう。

<Lesson  Review>
Picture Dictionary Unit 38 The Schoolyard (1) 
Listen to CD and repeat, write new words in the notebook
KISO EIGO  Lessons 178, 179
Night zookeeper; My favorite things to do.  
Present and write feedback to the classmate.
Write teacher a message on Edmodo

Have a good weekend. 
See you soon!

Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿