2020年2月13日木曜日

Lesson Report Primary February 13th

Hello, Class! This is Towako from MEL School.
It's Thursday, February 13th, 2020.
It's sunny and warm today.
It's like spring!

Picture Dictionary Unit 43 Petsでは Do you have a cat? などから始まる会話の練習をしました。基礎英語2月7日のFriday Special を参考にしましたね。

基礎英語2月号は2週目に入りました。
Did you ...?  Yes, I did. のdidは何を表しているのか、My mom baked them. のthemは何かなどに注目して練習しました。
しっかり内容と言い換えられていることを理解して自分で使えるようにしていきましょう。


<Lesson Review>
Picture Dictionary Unit 43 Pets (2)
Listen and practice the vocabulary
Sing the chant: The Pet Chant
Activity: Do you have a cat?

基礎英語2月号
Lessons 176-178
Talk about the picture.
Listen and answer the questions.
Practice reading out loud.
Practice the conversation looking at the Japanese translation.


Have a great weekend! 
See you next week.

Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿