2016年11月23日水曜日

Lesson Report Primary-1 November 22nd

Hello class! This is Kumiko from MEL School.
It's Wednesday, November 23
rd
It's cloudy and chilly today. 
Do you think it will snow tonight? 
サポートタイムではconsonant diagraphsのカードゲームをしました。
This, that, these, thoseはマスターしましょう!今後良く出てきます!
This is Phonics 2  Unit 2  Vowel Diagraphsを学習しました。
P21の単語を確認し、P22, 23 Chantを唄いました。
P24に出てきた絵を見ながら2つのグループに分かれ、単語をボードに書きました。
South, house  August, sauce といった難しい単語もたくさん出てきました。
良く頑張りました!

Up and Away reader 1 D The Naughty Monkey P1-9を音読練習し、Q and Aをしました。

Picture Dictionary  Topic 8の単語のリピートをしChant を唄いました。 
Activity: Where are you?をしました。
Good work everyone!

Lesson Review
This is Phonics 2,  sing chant for Unit 2 P21, 22, 23
Do P24  Divide students into two groups.  Look at pictures and write the words on the board.

Up and Away reader 1D  The Naughty Monkey
Read aloud P 1-9  Do Q and A

Picture Dictionary  Topic 8 Getting Around (3) 
Repeat words, Sing the chant  Do activity  Where are you?  I'm at the ....


Have an exciting week!   
See you in December!

Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿