2017年1月15日日曜日

Lesson Report Primary-2 January 13th

Hello class!
This is Towako from MEL School.  
It's Saturday, January 14, 2017.
It's cloudy and freezing today.

Picture DictionaryではAt the vet's でTigerのfur, paw などのことばを練習しました。
Does the tiger have hair? Do you have fingers? などの質問では答え方が Yes, it does. No, I don't. などいろいろあってなかなか大変でしたね。

Oxford DiscoverではArnold's Apple Tree のお話の続きを読みました。
spring, summer, fall まで読みましたね。
次回winterにはどんなことをするのかお楽しみに!

基礎英語では今回もRepeatingに挑戦しましたね。
Great job!


Lesson Review
Picture Dictionary Topic 47 At the vet's
Check the new words
Sing the chant
Activity: Does the tiger have hair? Do you have fingers?  Yes, it does. No, I don't.

Oxford Discover Unit 8 Four Seasons
Student Book p. 78-79
Story: Arnold's Apple Tree

基礎英語 Lessons 162 and 163
Reading and Vocabulary practice



Have a great new week!
See you on Tuesday.

Towako









0 件のコメント:

コメントを投稿