2019年5月18日土曜日

Lesson Report Phonics 1 May 17th

Hello Class! This is Kumiko from MEL School.  
It's Saturday, May 18, 2019.  
It is a beautiful day!
Picture Dictionary Unit 8(2) 
Getting Aroundの単語をCDで確認し、リピートし、Chantを歌いました。
絵を観察し4つの文を書きました。
The car is red.  The bus is big.  The van is blue.  The taxi is fast. 文の最後の句読点を忘れずに!  
次回までに4つの文が言えるように練習しておきましょう!
Phonics ではP8, 9の アルファベットchantを練習しました。
リズム良くうたえました!配られたアルファベットカードを見ながらchantのように発表をしました。
例えば、A をひいた生徒はA says a, a  apple
皆とても上手に言えました!Wonderful!

<Lesson  Review>
Picture Dictionary Unit 8 Getting Around (2)Listen to the CD, repeat, sing the chant. 
Write 4 sentences
Phonics  Book1 Practice alphabet chant P8, 9   
Chose card and present

Have a great weekend! 
See you next week! 

Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿