2019年5月11日土曜日

Lesson Report Phonics-2 May 10th

Hello Class! This is Kumiko from MEL School.  
It's Saturday, May 11, 2019.  
It is a nice day!

Picture Dictionary Unit 13 (2) Evening in the Living Roomに入りました。
単語をCDで確認し、リピートし、Chantを歌いました。
絵を観察すると次の3文ができました。
The baby is playing on the floor.  Mother is talking on the telephone.  
The computer is on the desk. 皆で練習しました。
次回までに覚えましょう!
Phonics 2  Unit 1 Consonant Diagraphs P12, 13の問題を解きました。
2A The Very Dangerous Driverに入りました。
P1-8まで一緒に音読練習しました。毎日練習してください!
来週の音読発表を楽しみにしています!
Kiso Eigo Zero Lesson 5 (5月12日)My name is Michael を聞いてください!
来週一緒に復習しましょう。
このレッスンではGWの事を語るのに次の文を覚えました。
(1) Where did you go?  I went to ----. 
(2) What did you eat?   I ate curry. 
(3)  What did you drink?  I drank juice and cider. 
良く使われる文なので覚えておきましょう。
復習のやり方について細かくお話しましたが、レッスンの後、
早速実行できたことでしょう。きっと成果が見られると思います!
楽しみにしています!

<Lesson  Review>
Picture Dictionary Unit 13 Evening in the Living room  (2)
Listen to the CD, repeat, sing the chant. 
Write sentences

Phonics 2   Do P 12, 13
2A  The Dangerous Driver  read the story together  

Have a great weekend!
See you!

Kumiko


0 件のコメント:

コメントを投稿