2019年3月9日土曜日

Lesson Report Primary March 8th

Hello Class! This is Kumiko from MEL School.  
It's Saturday, March 9, 2019. 
It's sunny today!
Picture Dictionary Unit 46 My Favorite Clothes ()の単語をCDで確認し、リピートしました。以下の文を新しい単語で穴埋めをし、Edmodoに書きました。
(name) is wearing a (color) (clothing).  
His/ her mother bought it for him/her at the store.  
He/ she likes it very much.  
(friend's name) has the same one.  
They look like twins!
*bought buy の過去形です。 その他に、名前と文の最初の文字は大文字で書きます。
細かいところを改めて確認しましょう。
KISO EIGO  3月号 Lesson 203,204を学習しました。 
それぞれのレッスンのロールプレイングをし、words and phrases を確認しました。 
It's Tama's. のアポストロフィについて学習し、たくさんの文作りをしました。
また、I want my own computer.  Use your own pen.等の文を作りました。
次回はNight Zookeeper の発表があります。

<Lesson  Review>
Picture Dictionary Unit 46 My Favorite Clothes (2) 
Listen to CD and repeat, write sentences using words from the list
KISO EIGO  Lessons 203, 204

Have a wonderful weekend. 
See you next week!

Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿