2019年3月2日土曜日

Lesson Report Primary March 1st

Hello Class! This is Kumiko from MEL School.  
It's Saturday, March 2, 2019. 
It's a nice day!
Picture Dictionary Unit 43 Pets  (1)の単語をCDで確認し、リピートしました。
以下の文を新しい単語で穴埋めをし、Edmodoに書きました。
I have a (pet).  It is (size).  (friend) has a (pet).  It is (size).
KISO EIGO  2月号 Lesson 198, 199を学習しました。 
それぞれのレッスンのロールプレイングをし、words and phrases を確認しました。What's up?  I caught a cold.  I have a sore throat.  He has a fever. といった文をリピートしました。
また、外国で(万が一の時に)役立つ単語として、hospital, ambulance等を練習しました。 次回は3月号に入ります!
Night Zookeeper は前回の続きでクラスメートの発表を聞きました。
Good presentation!

<Lesson  Review>
Picture Dictionary Unit 43 Pets (1) 
Listen to CD and repeat, write sentences using words from the list
KISO EIGO  Lessons 198, 199
Night zookeeper  Presentation

Have a wonderful weekend. 
See you next week!

Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿