2019年3月21日木曜日

Lesson Report Primary March 19th

Hello Class! This is Kumiko from MEL School.  
It's Wednesday, March 20, 2019. 
It's a beautiful day!

Picture Dictionary Unit 48 At the Vet's  (1)の単語をCDで確認し、リピートしました。Tigerが動物病院に行った時の単語が出てきました。
次の文をEdmodoに書きました。 
This is (name).  
He is a tiger.  
He/ she has a long/ short (     ).  
His/ her  (  ) is very big.  
He has a (illness  from Lesson 47).  
 Name は大文字からはじめましょう。

KISO EIGO  3月号 Lesson 211, 212を学習しました。 
それぞれのレッスンのロールプレイングをし、words and phrases を確認しました。Lesson 211ではI think Kenny is so cool. といったI think から始まる文を学習しました。Lesson 212 では How was the apple pie?の質問に対し、It was good. It was delicious. It was terrible.等のQ and A の練習をしました。
次回Night ZookeeperではMy best friend の発表を聞き、コメントを書きました。
** Bridge to MEL Starter(黄色の教本) P20, 21を完成させておきましょう。
次回も持参ください。

<Lesson  Review>
Picture Dictionary Unit 47 At the Vet's (1) 
Listen to CD and repeat.  Write sentences and practice new words.

KISO EIGO  Lessons 211, 212
Night Zoo Keeper   Listen to the presentation.  
Write a comment

See you on Friday.
Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿