2016年5月24日火曜日

Lesson Report Primary-1 May 24th

Hello class! This is Kumiko from MEL School.
It's Wednesday, May 25, 2016.  

It's  cloudy today!
サポートタイムでカードゲームをしました。
たくさん取れた生徒、次回にかけた生徒、皆頑張ってください!
What's your favorite ... (season /ice cream..)?  It's .... の質問をたくさんつくりました! 
Good work!
When's your birthday?  It's .... のフレーズを覚えました!
質問されても直ぐに答えられるようにしましょう!
This is Phonics 
1  Unit 4 に入りました。単語を練習し、皆でリピートしました。
BONGO対決をしました。pin, pen/ hot, hat等、良く似ているようで全然違う発音に気をつけましょう。
最後にPicture Dictionary Alphabetical Songを聞き、a, anの付く単語を確認しました。
What is it?  It's a/ an ....の練習をしました。 皆良くできました!

Lesson Review
This is Phonics 1,  sing chant for Unit 4 P21
Practice the words, repeat after the CD.
Play BONGO
Listen to alphabet song.  (Picture Dictionary
Review a/ an words. 
Practice “What is it?”  “It`s a/ an ....


Have a great week!
See you next month!

Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿