2016年5月28日土曜日

Lesson Report Primary-1 May 27th

Hello class! This is Towako from MEL School.
How are you today?
It's Saturday, May 28, 2016.  

It's cloudy today!
昨日のレッスンでは It is a bird. などの文を使ってBingoゲームをしました。
最初はなかなか文が上手に書けなかった人も9個目を書くころにはとてもすらすら書けるようになりましたね。
Great job!
PhonicsではShort vowelsの単語を読んだり書いたりする練習をしました。
音の聞き取りはなかなか難しかったですね。
CDをおうちでも聞いて練習するとだんだん音の違いがわかってきますよ!

Lesson Review
This is Phonics 1,  sing chant for Unit 4 P21
Practice the words, repeat after the CD.
Listening  a, e, i, o, u
Practice the jingle (p. 22)
Listen to alphabet song.  (Picture Dictionary
Review a/ an words. 
Practice “What is it?”  “It's a/ an ..." Play Bingo


Have a  fantastic weekend!
See you on Tuesday.

Towako


0 件のコメント:

コメントを投稿