2019年6月15日土曜日

Lesson Report Phonics 1 June 14th

Hello Class! This is Kumiko from MEL School.  
It's Saturday, June 15, 2019.  It is raining today!

Picture Dictionary Unit 9 (2) My Family Albumの単語をCDで確認し、リピートし、Chantを歌たいました。
文作りをし、ノートに書きました。
My sister is eleven years old.  The baby is sleeping.  My brother is Ken.  He is three years old.  
Phonics ではP12, 13chantを歌い、単語を復習しました。
カードを使って単語(2)を発表するゲームもしました。また、カードを順番通りに並べるゲームを時間を計りながらしました。チームワークが必要でしたね!
Good work, everyone!
The Magic Picture Board リーダー1A, P1-3を何回か音読練習しました。
ペアで発表をしてもらいました。
P 4-7を練習しました。
来週までにP1-7の音読練習をしておきましょう!

<Lesson  Review>
Picture Dictionary Unit 9 My Family Album (2) 
Listen to CD and repeat, and sing the chant. 
Write sentences in the notebook

Phonics  Book1 Practice alphabet chant P12, 13  
Listen and repeat Do phonics card game  
Do alphabet game 
Read The Magic Picture Board 1A  
P1-3 with partner and present  
Practice P4-7

Have a nice weekend!  
See you!

Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿