2019年6月29日土曜日

Lesson Report Starter June 28th

Hello Class! This is Kumiko from MEL School.     
It's Saturday, June 29, 2019.  
It is rainy today! 
It's almost July!!

Picture Dictionary Topic 2 (4) Numbers を学習しました。
今回も1〜20の数字をCDで聞き、リピートを、1−10の数字を復習してから11−20の数字と単語に集中しました。
eleven, twelve, fifteenが難しかったので繰り返し練習をしました。
文法ではfish1匹でも1000匹でも sは付かずfishである事を学習しました。fishsつけると言いにくい〜と生徒達も納得してくれました。素直さに感激しました!
Let's go! Student BookではLesson 6 Cc子音に入りました。CcCarol, candy, cat, carを覚えました。 
P17では Let's count! で絵を見ながら数を数えました。     
Let's go! Workbook P14, 15の問題を解きました。
宿題:P14, 15を完成させてください!

<Lesson  Review>
Picture Dictionary Unit 2 Numbers (4)
Listen to the CD, repeat, sing the chant. 
Read number together 1-20 Read nouns  
Review plural words  Read with good pronunciation   
Grammar: fish no (s) for plural
Let's Go student book Workbook Lesson 6 Cc


Have a nice weekend!  
See you.

Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿