2019年4月27日土曜日

Lesson Report Phonics 1 April 26th

Hello Class! This is Kumiko from MEL School.  
It's Saturday, April 27, 2019.  
What are you doing today?
Picture Dictionary Unit 7(4) Our Busy Townの単語をCDで確認し、リピートし、Chantを歌いました。
The bookstore is next to the ----.  
The movie theatre is next to the ---. の質問をリピートしUnit 7の地図を見ながら答えました。Good work!
Phonics ではP5の アルファベットchantを練習しました。
テンポの速いchantでしたね!
アルファベットには母音と子音の2種類があることを学習しました。
AEIOUが母音 vowelsでその他が子音 consonantsでしたね。
P4, 5のアルファベット文字の母音にをつけました。 
P7の大文字の(上半分)の問題を解きました。
アルファベットカード並べ対決ゲームをペアになってしました。
初めての対決でしたが、皆とても早くカードをA-Z順に並べられました!
Wonderful! また対決しましょう!

<Lesson  Review>
Picture Dictionary Unit 7 Our Busy Town (4)
Listen to the CD, repeat, sing the chant. 
Practice next to – sentences.  Use the map and locate.
Phonics  Book1 Practice alphabet chant.  
Circle vowels on P4, 5.  
Do P7 upper half
Divide the class into pairs. Play alphabet card game
   
Have a wonderful Golden Week! 
See you in May! 

Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿