2019年4月12日金曜日

Lesson Report Primary April 11th

Hello class! This is Towako from MEL School.
It's Friday, April 12th, 2019.
It's cloudy and chilly today!
Where is the spring??

昨日のレッスンではColors under the Sea の単語をアルフベット順に並べました。
sで始まる単語がたくさんあって大変でしたね!
Shipwreck Songは早い言い回しがありましたがとっても上手に歌えるようになりました。Excellent!

基礎英語ではOverlappingに挑戦しました。
You did a great job! 英語らしいリズムでCDの音声と一緒に読むことができました。
自分の好きなものを詳しく自己紹介の中で述べる練習をしました。
自分について色々なことが言えるようになってきましたね。
Keep up the good work!

<Lesson Review>
Picture Dictionary
Units 3  Colors under the Sea
Check the word list. => Practice the pronunciation.
Practice: Write the words in the alphabetical order
Song: the Shipwreck Song

Kiso-eigo April issue
Lesson 6 to 8

Guess what the speakers are going to say in their introduction from the pictures.
Listen to the CD. => Answer the questions.
=> Pick up good expressions from the examples to make own introductions.
=> Write a draft in the notebook and send the revised one to the teacher.

Have a great weekend!
See you on Monday.

Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿