2019年4月6日土曜日

Lesson Report Phonics 1 April 5th

Hello Class! This is Kumiko from MEL School.  
It's Saturday, April 6, 2019.  
It is a nice spring day! Welcome to MEL School. 
これからたくさんの英語を一緒に覚えていきましょう!
Let's have a great year!

Picture Dictionary Unit 7(1) Our Busy Townに入りました。
単語をCDで確認し、リピートし、Chantを歌いました。
新しい単語 library, flower shop, bakery, street, pet shopをノートに書きました。
今回はノートの線を意識して丁寧に書くようにしました。
Phonics ではP4 アルファベットの大文字を練習しました。
one, two, threeと言いながら書き順を覚えました。
名前は大文字でスタートします!忘れずに!
アルファベットの書き順は簡単と思っても丁寧に練習をしておきましょう!

<Lesson  Review>
Picture Dictionary Unit 7 Our Busy Town  (1)
Listen to the CD , repeat, sing the chant. Write 5 new words
Phonics  Book1 Write alphabet upper case 

Have a great weekend! 
See you next week! 

Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿